Modelleerimine

LEGOKLOTS



Klotsi tegemiseks kasutasin Tinkercadi nimelist 3D modelleerimise programmi. See oli minu esimene tutvus eelnimetatud rakendusega. Kui alguses tundus 3D kujundite joonistamine vastavalt joonisel etteantud mõõtudele üsna keeruline ja ajakulukas, siis natuke harjutades ning erinevate Tinkercadi pakutavate võimalustega rohkem tuttavaks saades muutus protsess oluliselt ladusamaks. Võib öelda, et algajale on Tinkercad küllaltki jõukohane rakendus, millega on võimalik 3D modelleerimist proovida.
LEGOMEHIKE
Teine harjutus Tinkercadi nimelises 3D rakenduses. Tegemist on etteantud mõõtude põhjal konstrueeritud legomehikesega. Sellel korral tehtud töö tundus juba üsna lõbus. Lisaks oli võimalik vastavalt fantaasiale 3D mudelile ka omalt poolt detaile lisada. Ei hakanud sellega liialt üle pingutama. Lõpptulemus sai selline nagu piltidel näha.


TABURET




Minu esimene tutvus Sketchup’i nimelse 3D modelleermise programmiga. Ülesaneks oli joonistada etteantud mõõtude alusel valmis kõik tabureti komponendid ning viimase etapina tuli taburet osadest kokku panna. Alguses kulges töö üsna vaevarikkalt, sest programmi kasutamine ning selle erinevate võimalustega tutvumine vajas aega ja harjutamist. Palju peavalu valmistas ruumiliste objektide nihutamine ja kokku sobitamine, sest arvutiekraanilt on ruumilisuse tajumine algajale küllaltki keeruline. Aga nagu öeldakse, siis “Harjutamine teeb meistriks”!
LOSS
Teise ülesandena tuli meil Sketchup’i 3D rakendusega joonistada loss, kasutades selleks iseenda kujutlusvõimet ja eelnevalt omandatud oskuseid. Peale mõningast pusimist ja proovimist võib lõpptulemusega rahule jääda. Et loss natuke elutruum ja detailrikkam välja näeks, sai ka internetist pisut komponente alla laaditud ning mudelile juurde lisatud.
MAJA
Minu kolmas käeproov Sketchup rakenduses. Ülesandeks oli kujundadada elumaja koos kõikvõimaliku sisustusega. Maja välisfassaadi üldplaneeringu idee jaoks sai malli võetud internetist, kuid kogu interjöör koos tubade ja korruste planeeringuga on enda fantaasia vili. Maja Projekti sai panustatud küllaltki palju töötunde. Püüdsin rõhku panna erinevatele pisidetailidele, mis muudavad maja väljanägemise võimalikult tõetruuks ja realistlikuks. Ka mõõtudelt on maja igati sarnane päris majale. Ise jäin lõpptulemusega küllaltki rahule. Lisaks tuleb mainida, et detailide rohkus muutis protsessi tülikamaks ja vaevarikkamaks, sest komponentide lisamisel muutub ka programmi jõudlus järjest kehvemaks.
LAADUR
Autodesk Fusion 360 kasutades loodud 3D laadur oli huvitav projekt. Töö kulges üldiselt sujuvalt, kuigi esines ka väljakutseid. Alguses kavandasin ja määrasin laaduri osade mõõtmed, seejärel alustasin modelleerimist. Alusraami ja rataste loomine läks lihtsamalt, kuid kabiini ja kopa detailide lisamine nõudis veidi rohkem tähelepanu ja täpsust. Detailide viimistlemine ja nende omavaheline sobitamine oli samuti keerukas, kuid tänu Fusion 360 tööriistadele sain soovitud tulemuse. Projekti lõpule viimine ja valmis mudeli renderdamine pakkus suurt rahulolu. Kokkuvõttes oli see projekt suurepärane näide sellest, kuidas keerukate ideede elluviimine saab tänu kaasaegsetele tööriistadele võimalikuks ja nauditavaks.



TÕSTUK



Autodesk Fusion 360 teiseks ülesandeks valisin 3D kahveltõstuki loomise. Alustasin üldise visiooni ja mõõtmete määramisega, seejärel liikusin edasi mudeli loomise juurde. Tõstuki alusraami ja rataste modelleerimine sujus üsna probleemideta, kuid tõstemehhanismi ja kabiini detailide joonistamine osutus keerukamaks ja nõudis suuremat täpsust. Erinevate osade sobitamine ja viimistlemine oli mõnevõrra keeruline. Projekti lõpule viimine ja valminud mudeli renderdamine oli rahuldustpakkuv ning andis suurepärase ülevaate sellest, kuidas digitaalsed tööriistad võimaldavad keerulisi ideid ellu viia ja muuta need reaalsuseks.